Research / alle artikler
Artikel

Publicerinsgår:

Rabatter og forhandlingspotentialer i Microsoft-aftaler

Dette er en guideartikel, der ser på muligheder for at opnå̊ rabatter i en Microsoft-aftale og gennemgår, hvordan man kan forhandle sig til yderligere rabatter.

Udgifter til Microsoft-licenser er en af de helt tunge udgiftsposter i it-budgetterne i mange danske it-organisationer. I store virksomheder og organisationer, hvis it-understøttelse er dybt forankret i Microsofts produktportefølje, kan en samlet aftalerabat på selv få procenter derfor nemt afføde besparelser i millionklassen. Det kan med andre ord betale sig at afsøge alle muligheder for at opnå̊ rabatter på sin Microsoft-aftale.

De største kunder får ikke nødvendigvis de største rabatter. Det gælder for alle softwarevirksomheder – således også̊ for Microsoft.

I denne artikel vil vi se nærmere på de rabatstrukturer, der knytter sig til Microsofts produkter som det er relevant at kende til. Dernæst gennemgår vi, hvordan man via forhandling typisk kan opnå̊ rabatter, der er væsentligt større end de indbyggede rabattrin.