Hvem bruger Quarterly Analytics? Hvad er en abonnementsejer? Få svar på de mest almindelige spørgsmål om Quarterly Analytics’ researchtjeneste.

Om forretningen Quarterly Analytics

De mest almindelige spørgsmål om hvem vi er som forretning, og hvem der bruger os.

Om abonnementet brugere og administration

De mest almindelige spørgsmål om praktik og definitioner i forhold til et abonnement hos os.

Om research og prisdata i Quarterly Analytics

De mest almindelig spørgsmål om vores skrevne research og vores nøgleprisdata.

Om Kaffe & Tal netværket

De mest almindelige spørgsmål til det professionelle netværk i vores tjeneste.

Brugervilkår og datapolitik

To lette indgange til henholdvis vores brugervilkår og vores datapolitik.

Om forretningen Quarterly Analytics

Hvad er Quarterly Analytics?

Quarterly Analytics er en dansk it-researchtjeneste. Vi formidler viden, markedsdata og research, som hjælper kunder, leverandører og rådgivere i det danske marked for it-services med at indgå bedre it-aftaler, skabe sundere it-økonomi og udvikle bedre kunde/leverandørrelationer. Det har vi gjort siden 2013, hvor vi blev stiftet.

Hvad indeholder tjenesten?

Kvartalsopdateret markedsprisdata og prisindeks på outsourcet it-infrastrukturdrift fra server- og storage-drift til service desk og public cloud management-priser.

Mere end et årtis produktion af skrevne metodeværk og researchartikler med nyt research-materiale publiceret en gang i kvartalet.

Vores professionelle netværk der mødes fire gange årligt til spændende cases og faglige diskussioner.

Værktøjer du kan bruge i kombination med den skrevne research, det kan være alt fra et bilagskompleks til D17 til vores store excel-ark til brug, når du skal lave en it-kontoplan.

Fire fysiske research-rapporter årligt.

Hvem bruger Quarterly Analytics?

It-købere, It-leverandører og it-rådgivningshuse. Altså dem der køber, sælger og rådgiver i markedet for it-services. Store som små. Offentlige som private. Ideen med Quarterly Analytics er at give alle markedets parter adgang til den samme viden, der kan bruges som fundament for samtalen, når der skal indgås aftaler.

Hvad er forretningsmodellen bag Quarterly Analytics?

Quarterly Analytics har én primær forretningsmodel. Det er vores researchtjeneste, som vi sælger på abonnementsbasis. Du kan læse mere om abonnementet her. Eneste supplement er on-demand undervisning, som vi tilbyder i tre af vores kerne-researchområder: Forhandling af komplekse it-aftaler, It-sourcingstrategi og it-økonomi.

Kan man købe bespoke eller tilpasset research af Quarterly Analytics?

Nej. Quarterly Analytics producerer ikke indhold for andre.

Hvilke titler og funktioner har personer, der bruger Quarterly Analytics på køber-siden?

Hos organisationerne, der køber it-ydelser, arbejder Quarterly Analytics-brugerne typisk i it-afdelingen og/eller i de afdelinger, der arbejder med it-indkøb, it-kontrakt- og -licensstyring. De har ofte en af følgende titler:

It-chef, It-manager, CIO, Digitaliserings-chef, It-ansvarlig, It-driftschef, It-operations manager, It-contract manager, It-vendor managers, It-license manager, It-procurement manager, It-indkøbschef, It-category manager, It-sourcing managers, head of indirect procurement m.fl.

Hvilke titler og funktioner, har folk der bruger Quarterly Analytics på leverandør- og rådgiversiden?

Hos organisationer, der sælger eller rådgiver om it-ydelser, arbejder Quarterly Analytics-brugerne typisk enten direkte med salg og rådgivning og/eller i de afdelinger, der står for at sammensætte de rigtige løsninger til en kunde, styre kontrakten, og lede kundevendte projekter. De har ofte en af følgende titler:

Service Delivery manager/director, Key account manager/director, Product manager, Contract manager, Pricing manager, Infrastructure architect, Infrastruktur-arkitekt, Solution Manager, Solutions architect, Chief Commercial Officer, Chief Sales Executive, Salgsansvarlig, Salgschef, Partner, Management consultant, It-consultant, It-projektleder, Project managers, Rådgiver m.fl.

Skal man være en stor organisation for at få glæde af Quarterly Analytics?

Nej. Vores abonnenter kommer i alle størrelser. Både på kundeside og leverandør/rådgiver-siden af ligningen.

Vores historiske største abonnent? +300.000 ansatte

Vores historisk mindste? 3 ansatte.

Hvad er forbindelsen mellem Zangenberg Analytics og Quarterly Analytics ?

Quarterly Analytics er researchvirksomheden i Zangenberg Group, der bl.a. også består af it-finans- og benchmark-virksomheden, Zangenberg Analytics.

Abonnement, brugere og administration

Hvordan tegner jeg et abonnement?

Gå til vores om abonnement-side hvor du også kan læse om pris og indhold. Vælg kundeside, hvis du arbejder i en organisation, der primært køber it-ydelser i markedet. Vælg Leverandør/Rådgiver, hvis du arbejder i en organisation, der primært sælger eller it-ydelser i markedet eller rådgiver om dem. Udfyld tilmeldingsskemaet, og herefter kontakter vi dig for at få dig og dit team godt onboardet.

Hvor lang tid løber et abonnement?

Et abonnement løber et år ad gangen og fornyes automatisk sidste arbejdsdag, før en ny periode starter. Hvis I f.eks. tegner et abonnement i juni måned, vil abonnementet fornyes den 1. juni året efter. Ønsker I at opsige abonnementet, skal det således ske den sidste arbejdsdag i maj.  Du kan læse mere om det og vores andre vilkår her.

Hvordan opsiger vi vores abonnement?

Jeres abonnement opsiges, ved at jeres abonnementsejer logger på tjenesten, går til ”Mit Quarterly” og ind under abonnementsadministration, hvor der er en knap til opsigelse.

Hvad er en abonnementsejer?

Abonnementsejer er administratorrollen for Quarterly Analytics research-abonnement i jeres organisation. En abonnementsejer kan bl.a. skifte brugere ud, sætte brugere på pause, videregive abonnementsejerrollen, se detaljerne om abonnementet og løbetid, opsige abonnementet samt meget andet. Det gør de på deres ”Mit Quarterly”-side. Abonnementsejer er ofte – men ikke altid – den person, der tegner abonnementet.

Hvem er abonnementsejer hos os?

Alle brugere, der er tilknyttet et abonnement, kan se hvem fra organisationen, der er abonnementsejer. Det kan de se på ”Mit Quarterly”-siden, når der logges på portalen.

Personen, der var administrator af abonnementet i vores organisation, er stoppet uden at give ejerskabet videre?

Skriv til os på qa@zangenberg.biz, så laver vi en ny administratorbruger til jer.

Hvad er en bruger i Quarterly Analytics-regi?

En bruger er en person tildelt adgang til researchtjenesten af abonnementsejeren. En bruger har ikke administratorrettigheder som abonnementsejeren, men kan stadig ændre i egne oplysninger, som f.eks. titel eller adresse, hvor man ønsker at få sendt den trykte research rapport til.

Hvad er Mit Quarterly ?

”Mit Quarterly” er det personlige arbejdsrum for abonnementsejere og almindelige brugere på tjenesten. Her kan du  gemme og organisere det research, du har interesse for, hente præsentationer fra de netværksmøder, du har deltaget i, se og organisere dine noter til researchen m.m.

Det er også her, du kan se, hvem der er abonnementsejer for jeres organisation, skifte dit password m.m.

Er du abonnementsejer for jeres organisation, er Mit Quarterly også stedet, hvor du administrerer jeres abonnement, kan skifte eller pause jeres brugere, se detaljer om fakturering og opsige abonnementet m.m.

Om vores research og prisdata

Hvor får I jeres prisdata fra?

Vi får vores nøgleprisdata fra vores søstervirksomhed  og landets førende it-benchmarkingvirksomhed, Zangenberg Analytics. Der er tale om prisdata fra reelt indgåede aftaler.

Skal jeg levere data til Quarterly Analytics som abonnent?

Nej. Der er absolut intet krav om at levere data eller viden til Quarterly Analytics for at læse med på tjenesten.

Hvad er forskellen på QA-nøgleprisdata og en decideret benchmark?

Quarterly Analytics nøgleprisdata er jeres indikationsværktøj. En decideret benchmark er jeres præcisionsværktøj.

I en benchmark udregnes der pris for jeres specifikke aftales kontraktvilkår og jeres specifikke scope for ydelsen. Quarterly Analytics nøgleprisdata tager udgangspunkt i markedsstandard-scope og kontraktvilkår.

Hvilke sprog understøttes i jeres research?

Quarterly Analytics research er skrevet på dansk. Dog ligger der pdf-ark med nøgleprisdata og prisindeks i engelsksprogede versioner en i DKK og en version med EURO.

Hvilke typer af research finder jeg i Quarterly Analytics ?

Der er to primære typer af research i Quarterly Analytics.

Først er der vores markedsprisdata og prisindeks, der dækker outsourcet infrastrukturydelser f.eks. serverdrift eller service desk.

Dernæst er der vores skrevne artikler og strategiske metodeværk om alt fra prisdrivere i public cloud management, til hvordan man udarbejder en it-kontoplan.

Hvad er jeres fokus for research?

Vi bruger termen pragmatisk research om det , vi udgiver. Det gør vi, fordi vi typisk fokuserer vores data og research på de områder, der reelt udgør de tungeste poster på it-budgettet. Det vil sige, at områder som f.eks. drift, public cloud, applikationsvedligehold, store softwareporteføljer og service desk med mere er kernen i vores materiale.

Hvad handler Quarterly Analytics research om?

It-sourcing, it-indkøb og it-økonomi – strategisk, såvel som operationelt. Altså research, om hvordan man køber og/eller internt producerer de forskellige dele af den it-stak, der understøtter organisationer, og prisen for de valg. Udover det er markedsperspektiver og forholdet mellem kunde og leverandør også et stort emne, fordi vi tror på ideen om den gode it-aftale, som alle parter kan leve i også over tid.

Anmelder Quarterly Analytics produkter og leverandører?

Nej. Fra erfaring ved vi, at en leverandør, der er et dårligt match for én kunde, kan være et godt match for en anden. Det samme gælder produkter. I stedet vægter vi i den skrevne research de sourcingstrategiske spørgsmål, man som it-køber løbende skal tage stilling til og være opmærksom på ved indkøb i de forskellige dele af stakken for at sikre sig det rigtige match.

Hvor tit kommer der ny research?

Der udkommer frisk research og markedsprisdata fire gange om året. Ultimo marts, juni, september og december. Og vi afholder arrangementer i vores faglige netværk Kaffe og Tal fire gange om året. Du kan læse mere om netværket her.

Om Kaffe & Tal netværket

Hvad er Kaffe & Tal ?

Kaffe og Tal er vores fysiske netværksmøder. Eksklusivt for vores abonnenter. Formatet er et halvdagsmøde med en case, som vi finder, samt et tematisk relateret oplæg med med et rådgivningsperspektiv og en afsluttende gennemgang af prisudviklingen i kvartalet der gik. Du kan se kommende og afholdte møder her

Hvem kan komme med til netværksmøder?

Alle, der arbejder i en organisation med et Quarterly Analytics abonnement, kan tilmelde sig netværksmøderne. Deltagere behøver ikke at have status som hverken abonnementsejer eller bruger på organisationens abonnement. Eneste begrænsning er antallet af brugere, organisationen har tilknyttet abonnement, så vi anbefaler altid at koordinere internt.

Hvem deltager typisk i netværksmøderne?

Det er en meget bred skare af folk, der repræsenterer både it-købere, -leverandører og -rådgivere. Du kan se de typiske stillingsbetegnelser her. Ideen med Quarterly Analytics er at samle markedet i en samtale om it-sourcing, -indkøb og om, hvad der udgør en fair aftale.

Kan leverandører købe sig til taletid på netværksmøderne?

Nej. Vi kender godt formatet, men det er ikke den type møder. Quarterly Analytics vælger tema og vores casetalere. Det gør vi suverænt og uden ekstern kommerciel påvirkning. Ideen med netværksmøderne er at samle alle markedsparter på lige fod til en åben diskussion og deling af perspektiver om dagens emne i et ikke kommercielt-forum.  

Hvor mange er med til møderne?

Det varierer fra gang til gang typisk mellem 15 og 30, som også er den øvre grænse for møderne.

Bliver netværksmøderne webcastet eller optaget?

Nej. Kaffe & Tal er noget så gammeldags som et rent fysisk format. Vi ønsker at skabe et rum hvor man – hvis man ønsker –  kan dele erfaringer, viden og perspektiver uden at tænke på, hvem der sidder med bag skærmen.

Har I andre webcasts?

Vores søstervirksomhed Zangenberg Analytics har en fremragende serie af webcast, som vi varmt anbefaler. Du kan se dem og tilmelde dig dem her.

Brugervilkår og Datapolitik

Hvor finder jeg jeres brugervilkår?

Du finder vores fulde brugervilkår her. Vi har gjort os umage for at undgå at skrive den type af “amerikansk legalise”, der kræver en kandidatgrad i jura for at afkode. Den korte version er: Dit login ikke må deles, research må ikke sendes ud af jeres organisation og vi ser ret skævt til forsøg på at tømme vores hele vores researchdatabase. Hvis vi laver ændringer, sender vi dig en mail.

Hvad hvis jeg har flere spørgsmål?

Ring eller skriv. Vi vil rigtig gerne høre fra dig. Du kan se kontaktinformationer nederst på siden, og vi sidder klar til at hjælpe.

Hvor finder jeg jeres datapolitik?

Du finder vores datapolitik her. Du har altid ret til at se de data, vi har på dig, og til at få slettet dem. Vi vil gerne sikre gennemsigtighed for dig i forhold til, hvilke data vi opsamler, når du bruger os, hvordan vi opsamler den, og hvordan vi bruger den. Laver vi ændringer, sender vi dig altid en mail.

.