Research / alle artikler
Artikel

Publicerinsgår:

Sæt tempo på udbuddet

Udbud af outsourcingydelser er typisk en tidskrævende øvelse. For udbud af standardiserede ydelser behøver det imidlertid ikke være sådan. I denne denne artikel gennemgår vi, hvordan man kan gennemføre et udbud – fra strategi til leverandørvalg – på seks til otte uger.

Fast track-metoden, vi gennemgår i denne artikel er relevant for store såvel som for små udbud, så længe der er tale om standardiserede driftsydelser. helt små udbud kan gennemføres på ned til fire uger, mens større udbud kan ramme 12 uger i et fast track-projekt.

I videst muligt omfang bør man lægge sig op af standardiserede ydelser og ikke bruge tid på at beskrive indholdet af standardydelser.

Forvent som udgangspunkt en proces på seks til otte uger. Vær dog opmærksom på, at denne fremgangsmåde ikke kan anvendes, hvis du ønsker, at leverandøren skal overtage et meget specialiseret drift-setup og drive det videre ”as is”.