Plan B i geopolitisk turbulens
Case: Statens IT
Sæt kryds i kalenderen den 19. juni
Vi er klar med datoen for næste Kaffe og Tal netværksmøde for abonnenter, og du kan sikre dig en plads allerede nu. Ansporet af den nuværende geopolitiske turbulens, sætter vi denne gang fokus på arbejdet med at udarbejde en Plan B til eksisterende leverandører.
Hvordan går man overhovedet i gang med planlægningen? Hvilke elementer skal med? Hvordan regner man på økonomien?
De spørgsmål og flere ser vi på sammen med Statens IT, der er dagens case og som præsenteres af direktør for Statens IT, Michael Ørnø.
Du kan læse det fulde program nedenfor.
Kan du ikke selv deltage skal du være velkommen til at sende en kollega.
Program:
8.30 – 9.00
Fælles morgenmad
9.00 – 9.10
Velkommen og bordet rundt
9.10 – 10.00
Hvordan Statens IT arbejder med alternativer
Statens IT har på en række områder etableret alternative løsninger til de store mainstream tech-leverandører. I dagens indlæg fortæller direktør for Statens IT Michael Ørnø om nogle af eksemplerne, hvordan de gik i gang med arbejdet med at få etableret de alternativer, hvor langt man er, hvilke hurdler de har mødt, dialogen med “kunder”, brugere og meget mere.

Michael Ørnø
direktør, Statens IT
10.00 – 11.00
Økonomi i Plan B
I dette indlæg gennemgår Henrik Zangenberg, hvordan man kan regne på økonomien i Plan B. Fra infrastruktur, herunder Public Cloud IaaS, til Software. Hvad koster det at skifte fra de store tech-giganter, og er der områder hvor business casen rent faktisk er positiv?
v. Henrik Zangenberg, Stifter, Zangenberg Group

Henrik Zangenberg
Stifter & CEo, Zangenberg Analytics
10.00 – 11.00
Kvartalets tal
Traditionen tro runder vi dagen af med et kig på prisudviklingen i kvartalet, der gik. Denne gang introducerer Adrian Møller den kommende 2.0 version af Quarterly Analytics faste IaaS prissammenlignings rapport, der fra juni udgivelsen og frem udvides med tre europæiske leverandører, der prissammenlignes med de tre store amerikanske.
v. Adrian Møller, Consultant, Strategy & Data, Zangenberg Analytics

Adrian Møller
Principal, strategy & data, Zangenberg Analytics
11.30
Tak for i dag
Tilmelding til event
"*" indikerer påkrævede felter