Research / alle artikler
Artikel

Publicerinsgår:

Forhandling af SaaS-aftaler

En kunde står over for at skulle indgå en aftale med en SaaS-leverandør. Hvordan sikrer kunden sig de rigtige vilkår og den bedste pris? I denne artikel guider vi til forhandling af SaaS-aftaler.

Mange virksomheder og organisationer anvender i stigende omfang SaaS som alternativ til selv at stå for drift og vedligeholdelse af virksomhedens software-løsninger. Det betyder, at de beløb, der anvendes på SaaS-løsninger, ligeledes er i hastig vækst. Resultatet af en forhandling ved indgåelse og forlængelse af en SaaS-aftale kan derfor få stor betydning for mange virksomheders it-økonomi.

Overordnet set indeholder SaaS som leveranceform en række potentielle faldgruber, man som kunde bør være opmærksom på, inden man indleder en forhandling med en SaaS-leverandør.

I denne gennemgår vi, hvordan organisationer bedst planlægger og gennemfører en forhandling af en SaaS-aftale.