Introduktion til forhandling af Salesforce-aftaler
I denne artikel gennemgår vi succeskriterierne for at gennemføre en vellykket forhandling med Salesforce og ser nærmere på, hvilke aftaleelementer der typisk vil kunne påvirkes, når man sidder ved forhandlingsbordet.
Som mange andre softwareleverandører prissætter Salesforce ofte deres produkter forskelligt over for forskellige kunder. Det er derfor ikke usædvanligt at to forskellige Salesforce-kunder ikke betaler den samme pris for det samme produkt. Prisforskellen afhænger typisk af den enkelte kundes forhandlingsstyrke ved aftalens indgåelse.
Langt de fleste kunder oplever, at deres udgifter hastigt stiger, efterhånden som de indrulleres i Salesforces voksende portefølje af forskellige forretningssystemer.
Ved indgåelse og forlængelse af Salesforce-aftaler er forhandling ganske enkelt en disciplin, der bør prioriteres og afsættes ressourcer til i lighed med organisationens øvrige softwareforhandlinger. Gør man dette, vil der typisk kunne opnås både billigere og bedre aftaler.
I denne artikel har vi fokus på de særlige forhold og succesfaktorer, der kendetegner en forhandling med Salesforce.