Følg emnet
Servicedesk er en af de ydelseskategorier, der i disse år gennemgår en væsentlig udvikling, der blandt andet er båret frem af nye måder at organisere og håndtere viden sammen med en stigende grad af automatisering og kunstig intelligens.
I denne sektion har vi samlet en række artikler, der har fokus på optimering og organisering af servicedesk.
Servicedesk
Outsourcing af servicedesk
Artikel med fokus på hvordan man bedst forbereder sig til en outsourcing af servicedesk.
Kortlægning og optimering af servicedesk
Metodeartikel der gennemgår de vigtigste komponenter, der bør indgå̊ i arbejdet med at optimere organisationens servicedesk.
Værktøj
Værktøj: Dataark/aftaleark
Dette værktøj er et excel-ark til kortlægning og nedbrydning af komplet it-kapacitet og tilhørende kontratvilkår f.eks. i en kontrakt eller i hele it-afdelingens setup. Arket kan bruges i en lang række sammenhænge blandt andet scenarie-modellering i it-strategiprocessor.